Tuesday

我寫故我在


打打打...字 Typing Typing Typing


我是一個環境觸角很早熟,但其他觸角發展遲緩的人。生活至今在混亂中依然沒得到完整的發展,成為 “Dyscommunicationia” 溝通障礙症病患者。

即是說我既無法表達自己亦不能完全明白別人的意思。

算是頗嚴重的問題。生存至今可能只活在自己的宇宙裡,偏以為自己跟世界有溝通的病患者,却又証明可以生存。

要是我沒自白,你也許只覺我有點怪,經過今天的分析,想是有了進一步的了解吧!

其實我這病很普遍,千萬別歧視我啊!

我還是會努力在這裡併命寫。

9 comments:

Unknown said...

怎麼我從沒發現?我們溝通得不錯啊!

Anonymous said...

Wei, you are not.
If you are, then all of us are the same.
Don't say that, otherwise we become very silly as we didn't notice it .

Anonymous said...

親愛的,我在"不能表達自己"案發之後會有惆悵的情緒,你們不會這樣吧?

Anonymous said...

這種情況, 我也試過, 但未到"有病"這麼嚴重嘩!

Unknown said...

咪係。其實你最病的地方是騐埋一面。不是表達不善。

一係就你依家仲未講出你想表達乜嘢!咁就真係病!

Happy 4 said...

你都有?通常在青春期我知,我而家都係咁喎!

Anonymous said...

Yeah, you always say that, but I think you're communicating pretty well right now!

Anonymous said...

阿四,

我覺得你只係諗得太多, 唔夠放鬆啫! 唔好甘"區" 緊啦! 小事就唔好當大事勒!

Anonymous said...

How about using "dyscommunicationia" as an excuse to not to make an affort into communicating with others. It could just be a laziness more than a disease. Or expecting others to understand oneself without trying hard to explain further..... which one is you. I am both depending on when I like to use what.